Pinbox komt op 27 november a.s.

Administrator (admin) on 12 Oct 2018

Pinbox komt op 27 november / ingekomen bericht van de RABObank.

Nieuwe pinbox in Nieuw-Vossemeer

Op dinsdag 27 november opent de Rabobank haar nieuwe  pinbox in Nieuw-Vossemeer nadat de geldautomaat in de Achterstraat vorig jaar wegens veiligheidsredenen gesloten werd. De nieuwe pinbox komt op de hoek van het plein bij woonzorgcomplex De Vossemeren (Dortmundstraat/’t Hofje).

De afgelopen jaren heeft de regio verschillende malen met plofkraken te maken gehad. Deze plofkraken brachten schade toe aan de geldautomaten en aan omliggende panden. Daarnaast was de veiligheid van omwonenden in het geding. Hierdoor was de Rabobank genoodzaakt verschillende maatregelen te nemen met als uitgangspunt de aanwezigheid en beschikbaarheid van betaalmogelijkheden zoveel mogelijk te handhaven.


Richard van Diest, Directeur Particulieren en Private Banking, is blij dat de pinbox er nu definitief komt. We begrijpen dat, ondanks dat er tegenwoordig (veiligere) alternatieve betaalmogelijkheden zijn, het sluiten van de geldautomaat in de Achterstraat erg vervelend is geweest voor de inwoners van Nieuw-Vossemeer. We zijn dan ook na de sluiting direct op zoek gegaan naar een passend alternatief. Het was een lange weg, maar gelukkig met een positieve afloop. Volgende maand kan via onze pinbox weer geld opgenomen worden in Nieuw-Vossemeer.”

Het totale traject heeft bijna een jaar geduurd. Er zijn verschillende gesprekken geweest met de dorpsraad, de Katholieke Bond Ouderen (KBO) en de gemeente.  Diverse locaties zijn de revue gepasseerd, waarbij er al eerder een oplossing dichtbij was. Vervolgens heeft het vergunningsproces veel tijd in beslag genomen. Uiteindelijk heeft dit alles er toe geleid dat de pinbox geplaatst wordt op de hoek van de Dortmundstraat en ’t Hofje en vanaf 27 november gebruikt kan worden.

 
Ondanks de opening van deze nieuwe pinbox neemt het gebruik van contant geld met rappe schreden af. Van Diest: “Veel van onze klanten hebben de weg gevonden naar andere betaalmogelijkheden zoals  onze  Rabo Bankieren App. Door gebruik van deze app hoeven onze klanten voor heel wat zaken niet naar de bank te komen. Die regelen zij heel gemakkelijk waar en wanneer het uitkomt op de manier die het beste bij de klant past.
Daarnaast blijven wij uiteraard bereikbaar via telefoon en internet en kunnen wij op onze kantoren te Bergen op Zoom, Roosendaal, Steenbergen en Hoogerheide onze klanten persoonlijk ontvangen.  En is het voor een klant niet mogelijk om naar een vestiging te komen, dan komen onze lokale medewerkers thuis langs voor advies op maat, bijvoorbeeld bij het aanvragen van een hypotheek of hulp bij internetbankieren. “

 

 

 

 

 

 

Oudere topics:

Kampioenen

Sanering Kortendijk sanering Korten Dijk Nieuw-Vossemeer

Buurtbemiddeling

Terug


 

Facebook Twitter Fotoboek Foxlake Foxlake Forum Foxlake kalender Flickr TV gids

 

 


 

 

 


 

 


Willekeurige foto's uit ons fotoboek:

 

 

 

 

Foxlake op Facebook:

 


foxlake